20 august 2012

Olimpiada Razesilor- preambul


Dragii mei si mai ales dragele mele, m-am gandit ce m-am mai gandit si pana la urma am hotarat sa dau inainte cu olimpismul asta atat de drag mie...
Deci, revin la Carta Olimpica cu a sa „Olimpismul este o filozofie de viata combinand intr-un intreg echilibrat calitatile corpului, vointa si mintea” si spun urmatoarele: ce ar fi niste idei marete daca nu ar fi si puse in practica? Chiar, ce ar fi? Niste simple vorbe in vant, cam asta ar fi. Si fiindca ideea cu asociatia sportiva e doar primul pas in atingerea acestor teluri, enuntate in postarea precedenta, al doilea pas ar fi initierea si desfasurarea unor competitii si intreceri sportive intre locuitorii comunei noastre.
Ideea de competitie sportiva vine in completarea asociatiei sportive intr-un mod atat de natural si eficient, incat, cel putin in viziunea mea, da un intreg perfect, format din doua jumatati, in care una nu poate fara cealalta, cum sa va explic eu mai bine ca sa ma intelegeti, e ca si cum pui mamaliguta fierbinte peste branza de oaie, cam asa ar arata si cele doua idei imbinate.
Dar sa nu mai lungesc vorba, sa n-o mai dau in filosofii, doar altii au aceste abilitati de a filosofa, eu nu sunt asa, eu sunt cel care face planificari riguroase si bine gandite, da, sunt bun de manager, ce va mirati, dupa cum am spus mai demult, mie imi place munca (s-o privesc), cand vad pe unii ca muncesc, simt dintr-odata nevoia de a-i organiza, deci am talent de manager, e clar.
Si ca sa va demonstrez abilitatile mele de manager, de a planifica, de a face analize si studii de caz pertinente si la obiect, vreau sa va supun atentiei (o parte din) analiza SWOT privind organizarea unui mare eveniment sportiv, numit „Olimpiada Razesilor”:
Strengths (Puncte Tari):
- Elaborarea strategiilor pentru organizarea competitiei (ca doar sunt facute de mine, nu?)
- Organizarea propriu-zisa a competitiei (iarasi sunt eu creierul operatiunii)
- Coordonarea celor implicati (calitatile de manager ma recomanda si aici)
- Comuna mare, intinsa, cu 7 sate componente
- Apropiere de Vaslui, 15 km
- Varietate geografica (baraj de acumulare, vai cu sesuri, dealuri, padure)
- Sosea asfaltata intre localitatile principale
- Transport in comun pe sosea bine dezvoltat, 12-14 microbuze care tranziteaza comuna (daca le punem si pe cele de pe  ruta Vaslui- Iasi )
- Multi tineri (mai ales adolescenti, care invata la liceele din Vaslui)
- Construirea unor elemente de identitate vizuala
Duminica e mare targ in comuna vecina
Weaknesses (Puncte Slabe):
-Comuna medie ca numar de locuitori (desi avem spor demografic pozitiv)
- Lipsa publicului interesat sa participe (o parte importanta din populatia matura plecata la munca in strainatate)
- Comuna nu are cale ferata (ar fi fost utila macar o mocanita pentru transportul celor din comunele invecinate)
-  Nu exista nicio benzinarie (automobilistii sa vina cu sticla de doi litri de benzina in portbagaj, asta e, n-am ce le face)
-  Nu exista sala de sport polivalenta (unde esti tu, guvern nu mai dau nume, de ce nu te-ai gandit si la comuna mea sa trantesti o polivalenta, faceai o treaba excelenta aici, utila, nu ca la altii)
- Nu exista sponsori importanti pe teritoriul comunei, mari agenti economici, (decat niste mici comercianti care pot oferi doar echipamente sportive originale, marca Mike, Adibas sau Poma)
-  Populatia insuficient pregatita fizic (repet, o sala polivalenta mi-ar fi folosit de minune acuma)
Opportunities (Oportunitati):
- Afirmarea comunei pe plan judetean, national si chiar international (de ce nu? chiar ma gandesc sa vorbesc si cu nenea Sarla de la Londra, sa-l atrag incoace cateva zile)
- Implicarea primariei in organizare, mai ales pe partea financiara
- Implicarea mass media locala (la cea din Vaslui ma refer, nu la fituica transmisa de primarie o data la 3 luni ) in promovarea competitiei
-  Vanzarea de suveniruri inscriptionate (stegulete, sepci, magneti de frigider)
- Dezvoltarea mandriei locale- „Mandru ca sunt Razes” (Proud to be Yeoman)
-  Aflux mare de turisti (mai ales cei din comunele invecinate, pe astia ma bazez, cateva mii bune)
-  Cresterea vanzarilor pe teritoriul comunei (mai ales la bauturi alcoolice si racoritoare) ce va genera venituri mai mari la bugetul comunei (prin mecanismul defalcarii de tva de la bugetul consolidat al statului, cel putin asa zic eu)
- Vizitarea ruinelor conacului boieresc (poate doar asa sa putem face o petitie semnata de cat mai multi oameni care sa atraga atentia asupra acestui monument istoric lasat in paragina de catre toate guvernele post-decembriste)
Threats (Amenintari):
- Secatuirea bugetului comunei (dupa cum bine stim, intotdeauna bugetul initial se dovedeste insuficient si se suplimenteaza pe parcurs)
-  Aparitia rivalitatilor locale (gen Dinamo-Steaua)
- Epuizarea fizica a competitorilor (si raman recoltele neculese)
-  Canicula (ne topeste, dom’le)
- Tendinta sportivilor valorosi de a pleca la cluburile sportive din Vaslui sau din tara, si de ce nu, chiar din strainatate
Inchei aceasta analiza SWOT aici, cu credinta ca fie si numai pentru toate cele discutate mai sus, Olimpiada Razesilor are sansa sa intre in istoria locala si nationala ca fiind lucrul cel mai bun ce s-a putut intampla in ultimele doua secole, de fapt al doilea ca importanta, dupa dezrobirea tiganilor de pe mosia boierului acum 150 ani, primul ca importanta in istoria moderna si contemporana a comunei mele.
Asta e, cam asa gandesc eu.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu